Skip to content

מה לעשות בעת קבלת סטטוס yellowCard?#

סטטוס yellowCard (כרטיס צהוב) מופיע במצבים כאשר WhatsApp מזהה פעילות חשודה של מספר מסוים. WhatsApp מבצע סינון הודעות שנשלחו בצד שלו.

ההודעות שנשלחו לאחר קבלת הסטטוס נשמרות בתור לשליחה 24 שעות. להמשך עבודת מופע נדרש לבצע הפעלה מחדש של המופע.

קבלת סטטוס yellowCard:#

  • חשבון מבצע הפצה למספרים חדשים (מספרים שאיתם לא היה דו-שיח)

  • חשבון קיבל חסימה מצד משתתף בשיחה (משתתף בשיחה התלונן עליכם)

  • WhatsApp מזהה פעילות חשודה לפי אלגוריתמים פנימיים שלו, ומתחיל לסנן חלק מהודעות יוצאות.

    אחוז חסימת הודעות יכול להיות שונה, מ-10% הודעות עד חסימה מלאה של הודעות.

פעילות חשודה
  • פעילות ספאם מוגברת

  • רצף פעולות שאי-אפשר לחזור עליהן באותו הסדר בגרסת ווב או בגרסה למחשב נייח

  • שימוש באמולטורים של טלפונים במקום טלפונים פיזיים

הופעת סטטוס yellowCard

בעת שליחת הודעות ב-GREEN-API מוגשת תשובה מוצלחת (HTTP 200), לאחר מכן המערכת מבצעת שליחת הודעה ב-WhatsApp, אך מקבלת איסור.

לא מתבצעת שליחת הודעה בפועל.

הודעה כזאת לא מוצגת בטלפון של שולח וגם לא מוצגת בטלפון של המקבל.

בימני GREEN-API להודעה כזאת ישנו סטטוס yellowCard.

סטטוס המופע בלוח בקרה אישי, או בעת הגשת שאילתה בשיטת getStateInstance ישתנה ל-yellowCard.

אחרי קבלת סטטוס yellowCard שליחת הודעות ממכשיר נייד עלולה להיחסם באופן חלקי או מלא.

כמו כן, בניסיון חוזר של שליחת הודעה מיישום נייד לאותם המספרים שאליהם לא נמסרה ההודעה, אפשר לקבל התראה (סימן קריאה או וי אחד).

דוגמה:

yellowcard-example

פתרון הבעיה:#

  • לאפשר לחשבון "לנוח" – להפסיק הפצות המוניות לכמה ימים.

  • להתקין מחדש ולהיכנס שוב לחשבון (אם לפני כן הותקן WhatsApp Business להתקין WhatsApp רגיל ולהפך).

  • לכתוב מכתב לתמיכת WhatsApp עם שימוש ביישום נייד (הגדרות -> עזרה -> כתבו אלינו) עם בקשה לבטל חסימת חשבונכם. בתשובה תגיע תשובה סטנדרטית עם אישור שלחשבונכם בוטלה החסימה, לאחר מכן הודעות יתחילו להישלח.

    דוגמת המכתב אפשר למצוא בכתבה "אם מספרכם נחסם".

  • החלפת מספר

מניעת הבעיה:#