איך להגן על מספר מפני חסימה?#
החסימה מופעלת ע"י WhatsApp. חסימת חשבון WhatsApp לא תלויה בשירות שלנו.
המלצות להפצות. להפיץ הודעות רק ללקוחות אשר הוסיפו אותכם לאנשי קשר.
ניתן לעיין במידע על זיהוי אנשי קשר שלכם ב-WhatsApp במעבר לכתבה הקישור.
סיכון חסימת מספר יורדת משמעותית במקרה שאתם שולחים הודעות ללקוחות אשר הוסיפו את מספרכם לאנשי קשר שלהם. אפשר לקבל לקוחות כאלה לפי השיטה לעיל.
הפרמטרים המשפיעים על עמידות המספר בפני חסימה:
בקשר להחמרת כללי WhatsApp אנו ממליצים לשלוח הודעה ל-200 לקוחות ביממה לכל היותר.
כמו כן אנחנו ממליצים לחלק את ההפצות לקבוצות קטנות יותר ולהפיץ דרך כמה מספרי טלפון.
1. זמן פעילות המספר (חימום מספר)#
ככל שיותר זמן המספר רשום ב-WhatsApp, הוא יותר עמיד לחסימה. אם רק עכשיו רשמתם מספר חדש, אז הוא הכי רגיש, אנחנו ממליצים להתחיל חימום רק ביממה הבאה לאחר יצירת חשבון ב-WhatsApp. נדרש לכם להיות הכי מדויקים 10 ימים ראשונים של פעילות המספר. עליכם "לחמם" מספר בהדרגה.
במשך 10 ימי פעילות ראשונים של מספר:
-
להורדת רמת סיכון של חסימה אנחנו ממליצים לעשות הפסקה של 24 שעות בין רישום חשבון חדש של WhatsApp בטלפון וסריקת קוד QR בממשק ווב של WhatsApp או ב-חשבון אישי.
-
לא לשלוח הודעות באמצעות מופע ולא ליצור קבוצות מיד לאחר חיבור, מומלץ להתחיל שליחת הודעות למחרת.
-
לא יותר מ-20 מקבלים חדשים ביממה.
2. שיעור התגובות (יחס בין הודעות שנשלחו והתקבלו)#
המקרה המושלם הוא כאשר לקוחות כותבים לכם ראשונים ומוסיפים אותכם לאנשי קשר. אך ברוב המקרים לא יוצא להגיע למצב כזה. לעתים קרובות נדרש להתחיל דו-שיח ראשונים. אם אתם שולחים הרבה הודעות ולא מקבלים אף תשובה, אז יש לכם סיכון לקבל באן. תשתדלו של-100 הודעות נשלחות יגיעו לפחות 50 הודעות מלקוחות בתגובה (50%). במקרה הזה, עם 50% תגובות, ניתן להניח שאין סכנה למספר.
אם ההודעה נשלחה למספר שגוי, או למספר טלפון אשר אין לו חשבון ב-WhatsApp, אז זה יגביר את שיעור ההודעות שלא קיבלו תשובה. כדי להנמיך כמות ההודעות שלא קיבלו תשובה, אנחנו ממליצים להשתמש בשיטת checkWhatsapp לפני שליחה למספר מסוים, אשר בודקת קיום חשבון WhatsApp הקשור למספר הזה.
שימוש לעתים קרובות רק בשיטת checkWhatsapp יכול להיות מזוהה ע"י WhatsApp בתור אוטומציה, וזה מעלה רמת סיכון חסימת החשבון. אנו ממליצים לבצע שליחת הודעות אחרי שימוש בשיטת checkWhatsapp.
3. פקודת STOP#
ללקוח תמיד ישנה אפשרות להפעיל חסימה בנוגע למספר שלכם אם תפריעו לו. אך אם בסוף ההודעה תוסיפו משפט "כתבו stop כדי לבטל את ההפצות שלנו", אז ללקוח יהיה יותר נוח לכתוב "stop", מאשר לשלוח תלונה ל-WhatsApp. כך תסננו לקוחות לא מרוצים ותשמרו על מספרכם, ויחד עם זה תעלו את שיעור התגובות.
4. פניה בשם#
פניה ראשונה ללקוח חשובה מאוד. נסו לפנות ללקוח בשם. כך תעלו שיעור תשובות מלקוחות. בנוסף, אתם עושים כל הודעה ייחודית, וזה משפיע בצורה חיובית על עמידות מספר מפני חסימה.
5. שאלה בפניה ראשונה#
בהודעה ראשונה בקשו בצורה מובהקת הרשאה לשליחת הודעות ללקוח. כאן חשוב להגיע לכך, שלקוח יתחיל דו-שיח עם מספר (בוט) שלכם ויענה לפחות משהו. כך תשיגו יחס טוב שיעור תשובות ותסננו לקוחות שמתייחסים כלפיכם באופן שלילי.
לפני שליחת הודעה אנו ממליצים לעשות דו-שיח מצורה:
שלום אנדריי! האם ברצונך לקבל קבלה דיגיטלית מחברה "החברה שלי"?
תשובה: כן
קבלה
6. הודעות קצרות#
במקום הודעה מורכבת אחת שלחו כמה הודעות קטנות. הסגנון הזה יותר דומה לתקשורת אמיתית, מאשר להפצה אוטומטית.
7. הגדרת מופע#
-
לפני חיבור טלפון למופע נדרש לוודא שאין תור, בעזרת שיטת showMessagesQueue, אם ישנו תור, נדרש להסיר אותו בשיטת clearMessagesQueue.
-
להגדיל מרווח בין שליחת ההודעות מהתור ב-חשבון אישי או בשיטת SetSettings עד 15000.
שימוש ב-500 מיקרו שניות בעת שליחת הודעות לצ'אטים שונים מהווה סימן לאוטומציה
להלן מוצגים תסריטים לפי רמת סיכון לחסימה#
(מושלם) אף פעם לא יטילו עליכם חסימה:#
- לקוחות כותבים לכם ראשונים
- לקוחות מוסיפים אותכם לאנשי קשר
- לקוחות יכולים לכתוב stop כדי להסיר את עצמם מרשימת התפוצה
(מומלץ) סיכון מינימלי לקבלת חסימה#
- אתם שולחים הודעות ראשונים, ומגדילים בהדרגה את בסיס הלקוחות המחובר למספר שלכם
- בפניה ראשונה ללקוח אתם מבקשים ממנו הרשאה לשוחח
- אתם פונים ללקוח בשם, באופן אישי
- ל-100 הודעות שנשלחו אתם מקבלים לפחות 50 הודעות נכנסות מלקוחות
- לקוחות תמיד יכולים לכתוב stop כדי להסיר את עצמם מהפצה
(לא מומלץ) סיכון מקסימלי של חסימה#
- המספר רשום פחות מלפני 10 ימים
- אתם שולחים הודעות ראשונים
- ההודעות דומות, ללא התאמה אישית
- מספר רב של מקבלים
- אין תשובות של לקוחות
- אתם שולחים פרסומות שלקוח לא מעוניין בהן (ספאם)