Skip to content

איך לאשר קוד אבטחה ב-WhatsApp?#

מה זה קוד אבטחה?#

קוד אבטחה זה מספר משישים ספרות או קוד QR. הוא מאשר שתקשורת בין שני משתמשים מוצפנת. הודעות הצ'אט לא זמינות לצד שלישי. טכנולוגיה כזאת נקראת end-to-end או הצפנה מקצה לקצה.

security_code_QRsecurity_code

הודעה נשלחת מוצפנת ע"י מפתח ציבורי ומועברת בשרתי WhatsApp בצורת סט תווים חסרי משמעות עד שלא תגיע למכשיר המקבל, איפה שמפתח אישי יפענח את ההודעה שהתקבלה.

מפתחות הצפנה מוסתרים ממשתמשים וניתן לראות קוד אבטחה במכשירים. אם קוד אבטחה תואם בשני המכשירים, אז הודעות, שיחות וקבצים ביניהם מוצפנים, ואנשים אחרים לא יוכלו לקבל גישה אליהם. בין השאר, התכתבות לא תהיה זמינה גם ל-WhatsApp עצמו. כל אחד משני משתתפי הצ'אט עם הודעות אישיות מקבל קוד אבטחה זהה.

איך לראות קוד אבטחה:#

  1. פתחו צ'אט;
  2. לחצו על שם איש קשר
  3. לחצו על הצפנה.

להשוואה ישנה אפשרות לסרוק קוד QR ממכשיר אחד ע"י מכשיר אחר. או להשוות ויזואלית שישים ספרות אשר צריכות להיות תואמות בשני הגאדג'טים. ב-Android ו-iPhone יש כפתור מיוחד "לשתף", כדי לשלוח קוד בסמס, בדוא"ל או במסנג'ר אחר. אם אתם משתמשים ב-WhatsApp בכמה מכשירים בו זמנית, נדרש להשוות קוד בכל הגאדג'טים שלכם וגאדג'טים של איש קשר.

מה לעשות אם קוד אבטחה השתנה?#

קוד אבטחה עשוי להשתנות, אז מספרים משישים ספרות בגאדג'טים של שני משתתפי הצ'אט יהיו שונים. זה יכול לקרות בגלל התקנה מחדש של WhatsApp, החלפת מספר טלפון, הוספה או הסרה של מכשיר מקושר.

הערה

לא נדרש לאשר קוד אבטחה.

איך לאשר קוד אבטחה חדש?#

notification_secure

אם בצ'אט הופיעה הודעה: "קוד אבטחה של משתמש ... השתנה. געו כדי לדעת יותר". אפשר לחדש קוד:

  1. לבטל קישור של כל המכשירים המקושרים בטלפון ולסרוק שוב את קוד QR – מפתחות הצפנה בצ'אט אמורים להתעדכן.
  2. לבצע תהליך בדיקת מפתחות הצפנה – לפתוח יישום WhatsApp בטלפוני שולח ומקבל -> לעבור לצ'אט עם איש קשר -> שם איש קשר > הצפנה -> לסרוק קוד QR.

ההצפנה תיבדק, הודעה אמורה להישלח.

איך לכבות התראה על החלפת קוד אבטחה?#

התראה על החלפת קוד אבטחה ניתן לכבות:

  1. לפתוח יישום WhatsApp;
  2. לעבור להגדרות -> חשבון -> התראות אבטחה -> להציג התראות אבטחה במכשיר הזה -> לכבות.

שגיאות#

תיאור שגיאה פתרון אפשרי
חלק מהודעות לא נשלחות באמצעות API.
בצ'אט עשוי להופיע טקסט:
"לא היה ניתן לאשר את קוד האבטחה שלכם עם איש קשר ..."
1. להיכנס שוב לחשבון WhatsApp;
2. להחליף מכשיר טלפון;
3. להחליף מספר טלפון