איך לקבוע האם מספר מחובר ל-WhatsApp Business API (WABA)?#
WhatsApp Business API (WABA) מאפשר לחברות לנהל תקשורת אוטומטית וניתנת להרחבה באמצעות WhatsApp.
אך לא תמיד ברור האם מספר ספציפי מחובר ל-WABA או נעשה שימוש ביישום WhatsApp Business רגיל.
סימני שימוש ב-WABA, אשר אפשר לזהות באמצעות היישום:
הודעת מערכת בצ'אט#
כשמשתמש פותח צ'אט עם מספר מחובר ל-WhatsApp (Meta) ,WABA מציג הודעת מערכת בחלק עליון של הצ'אט.
איך נראית הודעת המערכת?#
- היא נמצאת בחלק עליון של הצ'אט
- נראית כהודעת מערכת ירוקה
- לחצו כדי לקבל מידע נוסף יכולה להילוות בקישור
זה אינדיקטור רשמי שהודעות בצ'אט הזה מעובדות באמצעות תשתית של WhatsApp Business API.
מה משמעות של הודעת המערכת?#
- מספר טלפון של החברה רשום ואושר ב-Meta Business Manager
- החברה משתמשת ב-WhatsApp Business API (ולא ביישום נייד WhatsApp Business)
- התכתבות מתבצעת באמצעות אינטגרציית שרת.
במקרה הזה Meta חייבת להודיע למשתמש שנתונים שלו מעובדים באמצעות תשתית אוטומטית — וזה משתקף בהודעת מערכת.
למה זה חשוב?#
לעסק: מאשר, שהערוץ מכוון נכון ומשתמשים רואים תג WABA.
למשתמש: מעלה את האמון ומודיע על כך שהתקשרות מנוהלת עם מערכת רשמית, איפה שפרטים אישיים מעובדים בהתאם למדיניות של Meta.
למטמיעים: מאפשר לבצע ביקורת מהירה על העיצוב הוויזואלי של הצ'אט.
זאת שיטה הכי פשוטה ואמינה לזהות חיבור WABA, ללא גישה למידע פנימי או ל-API.