למה נשלחת הודעת קבלת פנים אם לכתוב ראשון?#
לפעמים משתמשים של WhatsApp Business נתקלים במצב לא צפוי: הם שולחים הודעה ללקוח ראשונים, אך מיד לאחר ההודעה נשלחת הודעת קבלת פנים בשם החברה. למה זה קורה?
מה זה הודעת קבלת פנים?#
[הודעת קבלת פנים] (https://faq.whatsapp.com/501866148528310/?helpref=uf_share){:target="_blank"} — זאת הודעה מכוונת, אשר נשלחת אוטומטית ללקוחות שלכם כאשר הם פונים אליכם לראשונה.
הודעות קבלת פנים נשלחות גם כאשר לקוחות שולחים לכם הודעה אחרי 14 ימי חוסר פעילות בצ'אט.
חשוב!
הודעת קבלת פנים נשלחת אוטומטית — אפילו אם כתבתם ראשונים.
אם המספר רשום ב-WhatsApp Business וביישום הוגדרה הודעת קבלת פנים, אז ההודעה עשויה להישלח אוטומטית, אפילו אם עובד החברה כתב ראשון.

איך להגדיר הודעת קבלת פנים ב-WhatsApp Business?#
- פתחו WhatsApp Business בטלפון שלכם
- לחצו על "כלים לעסק" > "הודעת קבלת פנים".
- הפעילו מתג "לשלוח הודעת קבלת פנים"
- בשדה מטה כתבו טקסט תשובה אוטומטית
למשל: "שלום! תודה שבחרתם אותנו. נתקשר אתכם בקרוב!"
- להלן אפשר לבחור למי לשלוח הודעת קבלת פנים:
- כולם
מאפשר לשלוח הודעה לכל מי ששלח לכם הודעה - כל מי שלא רשום ברשימת אנשי קשר
מאפשר לשלוח הודעה ללקוחות, שמספריהם לא נשמרו ברשימת אנשי קשר שלכם - כולם חוץ מ…
מאפשר לשלוח הודעה לכל הלקוחות חוץ מאלה שנבחרו על ידיכם - לשלוח רק…
מאפשר לשלוח הודעה רק ללקוחות שנבחרו
- כולם
- לחצו על "לשמור"


מתי מופעלת הודעת קבלת פנים?#
- אם אתם שולחים הודעה ראשונה למספר שאיתו לא התכתבתם לפני
- אם אתם כותבים לצ'אט ישן, איפה שהודעה אחרונה נשלחה לפני 14 ימים או יותר
במקרים האלה WhatsApp Business מתייחס לאיש קשר כלאיש קשר חדש והודעת קבלת פנים מופעלת אוטומטית.
הודעת קבלת פנים נשלחת:
- במקרה של שליחה מיישום נייד (WhatsApp business)
- במקרה של שימוש ב-WhatsApp Web (בדפדפן)
- במקרה של שליחת הודעות באמצעות GREEN-API או אינטגרציות אחרות
במקרים האלה הודעת קבלת פנים נשלחת אחרי הודעתכם ונראית כהודעה נכנסת מחברה, למרות שהחברה הייתה היוזם של ההתקשרות.
האם אפשר לכבות הודעת קבלת פנים בעת שליחת הודעות באמצעות API?#
WhatsApp לא מאפשר לכבות שליחת הודעת קבלת פנים ישירות במקרה של שימוש באינטגרציה.
תוכלו לשנות הגדרות שליחה ע"י בחירת הגדרה, שלפיה ההודעה לא נשלחת לצ'אטים עם אנשי קשר קיימים.